HöstSchemat är här – Vi startar v37

Vårt Höst & Vårschema är klart!!
Våra ledare är taggade och väntar på DIG!

Vi startar all verksamhet vecka 37 (7 september)
NYHET!!!
Afrodance med Kerstin på onsdagar
Här släpper vi loss och och rycks med i den rytmiska musiken. Förutom kondition tränar du din rörlighet i framförallt rygg och bäcken. Skorna lämnar vi hemma! släpp loss all energi, hög glädje och svettfaktor!!

StepUp har bytt dag till fredagar enligt schema.
Boxning utgår temporärt ur schemat då det är en närkontaktsport.

OBS!!
Då vi vill starta igång inomhus har vi restriktioner på antal deltagare på passen, se bild.
Spinningen kommer starta men med färre platser (bokningar kommer inom kort ligga ute på boka-pass.se/bjuv
Initialt kommer våra övriga gruppträningspass vara först till kvarn som gäller – skulle det bli ohållbart måste vi givetvis se över detta.

Vissa pass kan fortfarande komma att hållas ute vilket respektive ledare bestämmer.

Kalendern samt våra scheman här på hemsidan kommer att uppdateras under v 34, tack för ert tålamod.

Varmt Välkomna till en ny termin i Vår Värld!!

Vi har bra träning nära dig sedan 1957

HT20

Anmälan till vår barngympa upp till 7 år är nu öppen

Anmälan till Barngymnastiken är nu öppen!

Detta gäller alla barngrupper till och med 7 år 

För att anmäla sig till gymnastiken vänligen klicka på länken och fyll i samtliga uppgifter.

Alla grupper har begränsat antal platser och man kan komma att placeras i en annan grupp än önskat vid platsbrist.

STARTAR

SOMMARSCHEMAT ÄR HÄR!!

Nu är Sommarschemat spikat – Äntligen!!

Vi har totalt 35 passGRATIS och FÖR ALLA!

Det är utomhusträning som gäller så tänk på följande:

Medtag egen matta till Yoga/Pilates/Intervallträning
kom ombytt till alla pass
kläder efter väder såklar

Vi läängtar efter er Alla!
Det kan bli ändringar om något oförutsett skulle inträffa, så kolla här och vår Facebook sida vilken vi uppdaterar löpande.

Sommarschema2020

Vårterminen är slut – Sommarträningen börjar vecka 23

Då är Vårterminen slut!
En väldigt annorlunda Vårtermin, där vi gjort vårt yttersta för att kunna hålla pass under rådande omständigheter.

Denna vecka v22 laddar våra ledare batterierna för att redan nästa vecka (v23) starta upp Sommarträningen.

NYHET för i år är att all Sommarträning är GRATIS och utomhus och givetvis öppet för ALLA!!
Vi har även fler pass än tidigare år!
Ikväll kommer Sommarschemat att släppas och publiceras här på vår hemsida samt på Facebook!!!

Sommarträning

Vi fortsätter Utomhusträningen vecka 17 – kom och träna med oss!

copy-Vuxen1.jpg

Vi kommer denna vecka fortsätta med vår utomhusträning, för din och allas säkerhet! Mer information om vår verksamhet kommer under denna vecka och kommer att publiceras här samt på vår Facebooksida.

Barn/Ungdom
Måndag 20 april
Gympagrupperna 8-10 år & 11+ kör utomhus utanför Varagårdsskolan kl 17:00 – 18:30

Spinning Tillsvidare inställd

Gruppträning

Måndag 20 april
Medelgympa Puls med Kerstin kl 17:30 bakom Sporthallen
Gummibandsträning med Lena kl 18:30 bakom Sporthallen

Tisdag 21 april
ZUMBA med Johanna kl 17:30 på baksidan av Sporthallen

Onsdag 22 april
Intervallträning med Ramona kl 17:30 på gräsplanen och framsidan av Sporthallen

Torsdag 23 april
Medelgympa Puls med Kerstin kl 17:30 på baksidan av Sporthallen
ZUMBA med Johanna kl 18:30 på baksidan av Sporthallen

Lördag 25 april
ZUMBA med Johanna kl 09:30 på baksidan av Sporthallen

Söndag 26 april
Rumblebag med Johanna kl 17:00 på baksidan av Sporthallen

Varmt Välkommen!
Kom ombytt Ta gärna handskar på Intervall och Medelgympa Puls Stanna hemma om du känner minsta sjukdomstecken och är i någon av riskgrupperna. Du följer utvecklingen kring Covid -19 rekommendationerna gällande gruppträning/föreningar här på Riksidrottsförbunderts sida: https://www.rf.se/coronavirusetochidrottsrorelsen/

 

Utomhusträningen fortsätter vecka 16 !

Vi hoppas att ni alla har haft en riktigt skön Påskhelg!

Vi kommer denna vecka fortsätta med vår utomhusträning, för din och allas säkerhet!
Mer information om vår verksamhet kommer under denna vecka och kommer att publiceras här samt på vår Facebooksida.

Barn/Ungdom
All barnverksamhet på söndag 19 april är inställd

Spinning
Tillsvidare inställd

Gruppträning

Tisdag 14 april
ZUMBA med Johanna kl 17:30 på baksidan av Sporthallen

Onsdag 15 april
Intervallträning med Ramona kl 17:30 på gräsplanen och framsidan av Sporthallen

Torsdag 16 april
Medelgympa Puls med Kerstin kl 17:30 på baksidan av Sporthallen
ZUMBA med Johanna kl 18:30 på baksidan av Sporthallen

Lördag 18 april
ZUMBA med Johanna kl 09:30 på baksidan av Sporthallen

Söndag 19 april
Rumblebag med Johanna kl 17:00 på baksidan av Sporthallen

Varmt Välkomna!!
Kom ombytt
Ta gärna handskar på Intervall och Medelgympa Puls
Stanna hemma om du känner minsta sjukdomstecken och är i någon av riskgrupperna.
Du följer utvecklingen kring Covid -19 rekommendationerna gällande gruppträning/föreningar här på Rikidrottsförbunderts sida: https://www.rf.se/coronavirusetochidrottsrorelsen/

Torsdag

 

Våra Utomhuspass V15 – Kom och träna med Oss!

Välkommen till Oss!

Vi hittar nya möjligheter för din träning – för tillfället har vi utomhusträning med de pass vi kan hålla.
Tider och pass kan variera – v 15 erbjuder vi följande:

 

Måndag 6 april
MedelGympa Puls med Kerstin kl 17:30 – utanför Sporthallen
Gummibandsträning med Lena kl 18:30 – utanför Sporthallen

Tisdag 7 april
ZUMBA med Johanna kl 17:30 utanför Sporthallen

Onsdag 8 april
Intervallträning med Ramona kl 17:30 – utanför Sporthallen

Torsdag 9 april
MedelGympa Puls  Påsktema med Lena kl 17:30 – utanför Sporthallen
ZUMBA Påsktema med Johanna kl 18:30 – utanför Sporthallen

Lördag 11 april
ZUMBA med Johanna kl 09:30 – utanför Sporthallen

Ø  All utomhusträning är såklart väderbaserad, vid regn blir det ingen träning, kläder efter väder.

§  Du som är sjuk, även med milda symtom, ska inte delta i aktiviteter alls, utan stanna hemma till och med två dagar efter tillfrisknande. Insjuknar man under idrottsaktivitet ska man gå hem direkt.

§  Personer över 70 år bör undvika offentliga miljöer och minska sociala kontakter och ska därför inte delta i gruppaktiviteter inomhus.

§  Vi minskar moment med närkontakt, gör andra övningar istället.

§  Byt om hemma före och efter aktiviteter.

§  Dela inte vattenflaska & ha med egen matta & handduk till träningen.

Stort innerligt tack för att du som motionär förstår vårt beslut, att vi gör detta för oss Alla, för att vi ska må bra och ta oss genom detta!

Var rädda om varandra❤
Allt gott!!

ny vecka