Kalender

Här hittar du alla våra träningstillfällen. Under varje aktivitet finns det mer detaljerad info där det även framgår när det är planerade avbrott pga helgdagar.

Nov
15
tor
MedelGympa Puls / Lena & Kerstin @ Sporthallen
Nov 15 @ 17:30 – 18:30
LenaKErstinEn klassiker bland gympapassen. Lagom ansträngande för de allra flesta. Du får en optimal hälsoträning, med varierande syretoppar
Zumba / Johanna @ Sporthallen
Nov 15 @ 18:45 – 19:45

Zumba är dansbaserad gruppträning för alla till huvudsakligen latinamerikansk musik men även internationella poplåtar.
De fyra grundrytmerna är salsa, reggaeton, merengue och cumbia.
Alla dansar efter sin egen förmåga för det viktigaste är att ha kul! Både hög- och lågintensiv träning. Vi är blandade åldrar och alla med olika förutsättningar. Var beredd att svettas!
Passar både nybörjare och vana deltagare.
Shake it until you make it!neverstop dancing

Yoga / Sommai
Nov 15 @ 20:00 – 21:00
Träning med egen kroppsvikt i en kombination av rörelser, ställningar och andning. Rörlighet och smidighet ökar och man släpper på stress och spänning runt leder och i muskler.Sommai
Nov
17
lör
Zumba / Johanna @ Sporthallen
Nov 17 @ 09:30 – 10:30

Zumba är dansbaserad gruppträning för alla till huvudsakligen latinamerikansk musik men även internationella poplåtar. De fyra grundrytmerna är salsa, reggaeton, merengue och cumbia.
Alla dansar efter sin egen förmåga för det viktigaste är att ha kul!
Passar både nybörjare och vana deltagare. Shake it until you make it!ZumbaJohanna

Nov
18
sön
Spinning / Anette @ Klubblokalen
Nov 18 @ 09:30 – 10:30

En träningsform som passar alla eftersom du tränar efter din egen förmåga och själv reglerar motståndet. Du cyklar till varierad musik och anpassar tempot och motståndet efter musiken. Tempoväxlingar höjer konditionen och ger även utrymme för återhämtning.
Glöm inte handduk och vattenflaska!Spin2

Familjegympa 2-3 år / Louise & Caroline @ Brogårdahallen
Nov 18 @ 16:00 – 16:30
brogardaBarnen får träna sin grundmotorik genom lekfulla rörelser till inspirerande barnmusik som de ofta känner igen. Både föräldrar och barn ska vara ombytta.
Bamsegympa 3-4 år / Louise & Caroline @ Brogårdahallen
Nov 18 @ 16:30 – 17:15
bamse_bannerEn rolig, allsidig och motorisk träning för barn 3-5 år där de bland annat med Bamse och hans vänner får prova på olika sätt att röra sig. Något gör både   kropp och knopp
BoxFit @ Sporthallen
Nov 18 @ 17:00 – 18:00
Bamsegympa 4-5 år / Louise & Caroline @ Brogårdahallen
Nov 18 @ 17:15 – 18:00
bamse_bannerEn rolig, allsidig och motorisk träning för barn 3-5 år där de bland annat med Bamse och hans vänner får prova på olika sätt att röra sig. Något gör både kropp och knopp
Gympa 6-7 år / Louise & Caroline @ Brogårdahallen
Nov 18 @ 18:00 – 19:00
brogardaVi tränar den grundläggande grovmotoriken genom att åla, krypa, klättra, hoppa, rulla, balansera och koordinera med hjälp av många olika redskap samt med den egna kroppen
Nov
19
mån
Gympa från 11 år / Christina & Dominika @ Stora Varagårdshallen
Nov 19 @ 16:30 – 18:00
entreRedskapsträning med plinthopp, trampetthopp, långmattor, tjockmattor, balansträning samt träning med olika handredskap som bollar, rep och ringar.
MedelGympa Puls / Lena & Kerstin @ Sporthallen
Nov 19 @ 17:30 – 18:30

Lena och Kerstin varvar detta fartfyllda Gympapass, som passar alla!

En   klassiker bland gympapassen. Lagom ansträngande för de allra flesta. Du får   en optimal hälsoträning, med varierande syretoppar
Gympa 8-10 år / Anette & Julia @ Stora Varagårdshallen
Nov 19 @ 18:00 – 19:00
måndaggympa1Vi arbetar med olika gymnastik- och handredskap och den egna kroppen Vi använder bl a matta, tjockmatta, långmatta, plint, trampett, balansbom, hopprep m.m
Rygg Gympa / Christina @ Lilla Varagårdshallen
Nov 19 @ 18:00 – 19:15
ChristinaLämplig för dig som vill träna i lugnt men effektivt tempo, har problem med rygg eller nacke eller vill komma igång efter skada/sjukdom. Utan hopp och löpning
Spinning / Pelle @ Klubblokalen
Nov 19 @ 18:00 – 19:00

En träningsform som passar alla eftersom du tränar efter din egen förmåga och själv reglerar motståndet. Du cyklar till varierad musik och anpassar tempot och motståndet efter musiken. Tempoväxlingar höjer konditionen och ger även utrymme för återhämtning.
Glöm inte handduk och vattenflaska!Spin2